6 Mart 2015 Cuma

Bugünden biraz

Bugün sanki birkaç gün önce kar yağmamış gibi kuşların cıvıltılarıyla uyandım. Önce bir kendimi yokladım bugün derse gidebilir miyim diye sonra baktım ki hiçbir şeyim yok şu saatten sonra anca kendimi kandırıp derse gitmemezlik yapabilirim. Neyse, hazırlandım çıktım evden sabahın kör bir saatinde. Okulun başından beri her sabah derse giderken durakta karşılaştığım ve ayaküstü sohbet etmekten oldukça zevk aldığım teyzeyle uzun zaman sonra tekrar karşılaşınca selam verdim. Hoş sohbet iyi güzel giderken bana ev arkadaşımın ne yaptığını onu görmediğini söyledi ben de dedim ayırdık biz evleri. Kadının bir oh çekişi var karşısında ben şok geçirir vaziyette kaldım. Ben öyle boş bakınca suratına "kaç yaşıma geldim tanıyorum artık insanların suratına bakıp. O kızla senin aynı evi geçtim benzer çevrelerde olmanız bile saçmaydı. Neydi o öyle dikkat geçmek güzel görünmek için giydiği giysiler, samimiyetsiz muhabbetler falan. Belliydi zaten ne mal olduğu, iyi iyi kurtulmuşsun" dedi ve ben sadece "öylesi daha uygundu" dedim kaldım. Ben aynı evde olmasak asla anlamazdım nasıl biri olduğunu ama teyze sabahları birkaç kere durakta karşılaşmayla anlamış. Kendimi biraz saf-salak hissetmedim değil hani... Ben kendi iç çatışmamdayken teyze konuşmaya devam etti. "Benim kızım da üniversiteyi şehir dışında okudu. 3 kere ev arkadaşı değiştirdi, olmayınca olmuyor tabi. Sen de zorlama olsun diye bak benim kız en sonunda erkek arkadaşı ve onun arkadaşlarından biriyle eve çıktı rahat etti" dedi ben bir şok daha yaşadım ve o teyzenin kızını fena halde kıskandım! Ben anneme sevgili demeyi geçtim "erkek" arkadaşlarımdan biriyle eve çıkacağımı söylesem sanırım kalpten gider. Hadi gitmedi diyelim sorguya başlar "o kadar ciddi mi düşünüyorsunuz?", "daha önce sende kaldı mı?", "bir şey geçti mi aranızda? Allahım gitti namus" vb. sorularla beni hayattan soğutur. Oysa duraktaki teyze "bizim kız bakkala gitti" der gibi rahat bir tavırla durakta onca insan içinde bana "sevgilisiyle eve çıktı" dedi. Kadındaki rahatlık karşısında gözümden bir damla yaş gelecekti neredeyse ki otobüs geldi, ben de içimdeki kıskançlıkla okula doğru yol aldım.

Hasta olduğum için kendime daha çok bakma gereksinimi hissettim normale nazaran çünkü normali beyaz olan suratım hastalık yüzünden yeşil-gri arası bir tona bürünmüştü. Saçıma başıma bakınca doğal olarak giyimime de dikkat ettim ama unuttuğum nokta dersine gittiğim hocanın aşırı tutucu orta yaşlı bir adam olması. Derse 3-4 dakika geç kalınca ses çıkarmadan içeri girip yerime geçeyim dedim ki hoca ben daha yerime oturmadan bütün sınıfa "biraz daha az süslenip derse zamanında gelin bundan sonra" dedi ve kınarcasına beni süzdükten sonra derse geri döndü. Sesimi çıkarmadan arkadaşımın arkasına oturup not kağıtlarımı çıkarıp derse odaklandım. Ara verdiğimizde hoca beni yanına çağırıp "dersimde bu tür seviyesi düşük davranışlar görmek istemiyorum" dedi. "hocam ne gibi bir saygısızlığımı gördünüz? 10 dakikaya kadar derse girmemize izin verdiğinizi söylemiştiniz" diye kendimi savununca "surat boya küpü, topuklar tak tak ses çıkarıyor herkes koptu dersten bundan sonra daha dikkatli olun!" dedi ben de "peki hocam" diyerek sinirle arkadaşımın yanına gittim. Sanırım bu dönem kendimi ilk defa hoş hissetmek istediğim için suç işledim(!)

Dersten sonra 6-7 kişi bir yerde kahve içmeye karar verdik. Önce nereye gidelim muhabbeti yaptık da boş yani hep gittiğimiz yer belli. Artık kahve içmeye başka bir yere gitsek sürekli gittiğimiz kafenin sahibine saygısızlık olur hissimiz var. Neyse oturduk, güldük, eğlendik derken bir anda herkes yarın bende toplanmaya karar verdi. Ben ev sahibi olarak "yok olmaz, ev dağınık ben hastayım hiç temizlik yapamam" desem de kimse aldırış etmedi akşamüstü bende toplanmaya karar verdiler. Hayır evde televizyon yok bir şey yok bilgisayarı takıp film izleyelim dicem ama ne yapıcaz o kadar kişi ben de anlamış değilim. 

12 yorum:

  1. Geçmiş olsun... Teyze de pek bi rahatmış canım:Pp Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol :) cidden rahattı ama o rahatlığı hoşuma gitti demek kızı ondan bir şey saklama gereksinimi duymuyor ya da anne kızından utanmıyor, en güzeli :D

      Sil
  2. Hocaya mi kalmis senin susun pusun. Sinir oluyorum bu tip insanlara. Universite lan orasi. Olmasa bile sanane ya nasil giyindi milletin. Bana dese onu kesin arkasindan dedikodu yapar ogrencileri ona karsi doldururdum. Dersinde o hassas dikkati bozulsun diye oksuruk krizlerine girer hapsirirdim.
    Teyzeye bak srn. Onun kafasindan bende istiyorum. Bizim evede lazim balla bak.
    Biri gelirken oyun falan getirsin gecer zaman :D televizyonsuz ev harukasin ya. Annrmle babam disinda bizdede kullanan yok. Onlarda kullanmasa harika bir ailemiz olabilir. Ama tv aile saadetimiz uzerinde bir golgr misali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adam taktı mı takıyor şimdi son senem olmasa ben de o riske girerdim de bırakır bi de senem uzar. seçmeli ders de değil ki gelecek sene başkasının bi dersini seçeyim. yine ona kalırım yine geçirmez.
      bir de boy fakiri 2-3 erkek boyum ve ayakkabımın 8-10cm gibi olan topuğuna laf etti. yakışmamış, kötü görünüyormuşum, bir daha giymemeliymişim falan filan. ya sanane ben beğenip almışım o botları istediğim gibi giyerim size ne oluyor?
      o teyze idolüm oldu benim :D
      artık bi planları yoksa bile iş bölümü yapar evi temizletirim ne yapayım :P tv bana gereksiz ya. çok merak ediyorsam 2 saatimi diziye vereceğim tutarsa -ki tutmaz- açarım bilgisayardan izlerim hiç gerek yok :D

      Sil
    2. Off o dert olmasa ben bazi hocalarla ringe cikarim :D
      Ya o komplekslerinin acisini senden cimarmis baska bisey degil. Basti bacak.
      Ayni benim kafa. Yeterki internet oksun

      Sil
    3. ilk senemde yakamdan içeriye girmek isteyen sapık herifle ben kavga dövüş gitmediysem bu adama da katlanabilirim bence :D
      bu eve taşınırken ilk elektriği sonra interneti açtırdım onlar gelince de doğalgaz ve suyu hallettim biliyor musun ahahaha

      Sil
  3. oyun mu oynuycanız. dedikodu yapın yaaa en güzeliiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız erkek karışık olunca dedikodu kız kıza olduğumuzdaki gibi gitmiyor pek de bakalım geliyorlarmış su an :D

      Sil
  4. Gelesi gelmiş demek ki hepsinin :D
    Naptiniz merak ettim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük çocuktan farkları yok. Hasta hasta yordular beni yetmedi ikisi yorgunum eve kadar gidemem dediler kalıyorlar yani bir de sabah kahvaltı derdi çıktı. Oysa tek istediğim birazcık uyku :(

      Sil
  5. Ne yaptığınızı gerçekten merak ettim ama yorumlardan okuduğuma göre pek iyi olmamış. Çok geçmiş olsun. Umarım dinlenmek için vakit bulabilirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya aslında eğlendim baya hoş sohbet ve saçmalama oldu ama yoruldum biraz. evde de oturmadık çok zaten gözümü açtım kapadım dışarıya çıktık :D

      Sil