13 Mart 2015 Cuma

Tanıdık bir yüz

Bugün dersi ekip pazara gitmeye karar verdim çünkü normalden sinirli kalktım ve kimsenin bana olur olmadık laf söylemesini dinleyemeyeceğimi düşünüyordum. Önce eksik listemi hazırladım sonra hazırlanıp evden çıktım. Ben pazarda hangi meyveden alırsam evde bozulmadan daha uzun süre kalır diye düşünürken arkamdan bir ses "ayyy bu sen misin gerçekten nasıl değişmişsin kızım ya" dedi ve sonrasında boynuma dolanan kolları görmemle şok olmam bir oldu. Başta bir algılayamadım kim olduğunu ama sonradan lisede hakkımda olur olmadık şeyler söyleyerek insanları bana karşı doldurmaktan zevk alan ama son sınıfta bir anda benimle can ciğer kuzu sarması olmaya çalışan Yeşim olduğunu gördüm. Kızla son görüştüğümde mezuniyet partimizde sarhoş olup envai çeşit rezillik çıkarmıştı. Neyse, ayak üstü "nasılsın? Seni buraya hangi rüzgar attı? Boşsan şurada bir çay içelim mi?" sorularını sorunca neden bilmiyorum kabul edesim geldi ettim gittik kafemsi bir yere. Başta tekrar neler yapıyorsun sorularına gelince hayatımla ilgili yüzeysel şeylerden bahsettim işte okuyorum, dersler, ev falan geçinip gidiyorum dedim. Herkesin sorduğu fix soruyu sordu o da "hayatında biri var mı? Ne zaman evleneceksin?" diye. Yakın gelecekte düşünmediğimi söylediğimde ise "çocuğunla aranda ileride 30 yaş mı olsun yani" dedi. "Olsun, gerekirse 35 yaş olsun ben kendimi hazır hissedeyim yeter" dedim "ben doğurdum gayette iyiyim" dedi. O an çay fincanı elimden düşecek sandım öyle bir şok yaşadım çünkü Yeşim evlenilecek türden biri değildi. Yani en azından o olgunluğa erişmiş biri değildi. Ne zaman evlendiğini ve çocuğu sordum şaşırtmadan "evlilik aceleye geldi aile arasındaydı ondan duymamışsındır" dedi 2 yıllık evliliği ve aynı yaşta çocuğu düşünülünce evlilik sebebi belli oldu tabi. Yargılamak bana düşmez diye o konuda bir şey sormadım daha çok merak ettiklerimi sordum neler yaptığını, mutlu olup olmadığını, kocasının neler yaptığını falan. Sürekli çok mutlu olduğunu vurgulamaya çalışıp durmasından bir sorun olduğunu düşünsem de benim kuruntum olabilir diye düşünüyorum. 

Okulla ilgili içinde bir yara olduğu çok belliydi ama belliki bir öncekini bırakmak zorunda kaldı ve şimdi kocası bir kez şansını denemesi için izin vermiş. Zamanında gazeteci olma hayalleri vardı belki hala aynı bölümü istiyordur ya da kafasında bir şey kalmamıştır bilmiyorum ama eğer bir kerelik bir şansı varsa umarım kafasında ne varsa yapar ve ileride o çocuğa "senin yüzünden" ile başlayan cümleler kurmaz. 

2 yorum:

  1. Umarım..
    Erkenden evlenenler cidden bana uzaydan gelmiş gibi geliyor. Anlamlandırmakta zorlanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocasını çok sevmiş belli yoksa çocuğu aldırır evlenmezdi ama evlenip doğurmayı seçmiş. Umuyorum pişman olmuyordur. Tamam sevmezdim onu ama yine de istemem bütün bir hayatı ızdırap içinde geçsin

      Sil