3 Nisan 2015 Cuma

Mevsim -Zeynep Işıklar-

Müptela yayınlarından aldığım ilk kitapla karşınızdayım arkadaşlar. Zeynep Işıklar'ın Bal Köpüğü adlı hikayesini beğeniyle okurken Mevsim'i es geçmem doğru olmaz diye düşündüm ki o hikayede de Mevsim'in yan karakteri olan Görkem'in aşk hayatından bahsediyor. -Aslında kitap kapağındaki renklere hayran kaldığım için kolay kandım- Kitabın tanıtım bülteni;

Dört mevsimi yaşatan iki aşk hikayesi...

Bahar kadar umutlu, yaz kadar tutkulu, güz gibi durağan, kış gibi fırtınalı. 

Bir yanda aşklarını itiraf edemeyen Esra ve Kaan'ın, diğer tarafta geçmişin izleriyle savaşmış Mevsim ve Tolga'nın doludizgin aşkları... 

Duygusallığı ve tutkusuyla… Bazen vazgeçmişliği, bazen umudu ile Aşk'ı şaha kaldıran sayfalar arasında kaybolmak için… Her Mevsim Aşk'ı hissetmek için... 

"Sadece onunla olmak, yanından bir an olsun ayrılmamak, suratı düştüğünde onu gülümsetebilmek, ağladığında ona sarılmak... Her zaman güçlü olmak zorunda kaldığı yorucu hayatında bir mola olmak... Bunların hepsi ve daha fazlası ne zaman oldu bilememek... 
Zamanla olan bir şey değildi aşk. 

Belki sevgi öyleydi ama aşk ilk görüşte ruhunu, beynini, kalbini sorgusuz vermekti… O'ydu. Geçmişim berbat olabilir, onu hak etmiyor olabilirim ama onu bırakamayacak kadar da bencilim."

~~

Konumuz aslında kısaca birçok romantik komedide rastladığımız azılı çapkın bir adamın aşık olması, durgunlaşması ve kendini o kadına adamasını anlatıyor.

Mevsim; anne babasını bir kazada kaybetmiş, abisiyle Ankara'da yaşayan ama daha sonra kendi ayakları üzerinde durup mesleğini yapmaya karar verdiği için İstanbul'a giden genç bir kadındır. En yakın arkadaşı Esra'nın kendi çalıştığı şirketin tasarımı olan binalardan birinde kendisine ev bulması sonucunda binanın mimarı aynı zamanda komşusu olan Tolga'yla terasta tanışır ve o noktadan sonra ikisinin de aklı birbirinde kalır.

Karakterlerin birbirini tanıyış süresi, Mevsim'in abisi Kaan'ın kardeşinin iyiliği için yaptıkları hatta Kaan ve Esra'nın aşkı ve ilişkilerin ilerleyiş şekilleri oldukça hoşuma gitti. Wattpadde hala vazgeçmeden hikaye okumaya devam etsem de bölüm içi konuların sürekli "tanışma", "sevişme", "kavga", "sevişme", "sevişme", "sevişme", "kötü olay", "barışma" ve "sevişme" olması kitap alırken beni biraz tedirgin ediyor. Tamam, insan sevişir ama hangi bakire 3 gün önce tanıştığı kişiyle yatar ki? İşte Mevsim'de bu şekilde olay gelişmiyor. Karakterlerin birbirlerine verdikleri değeri yazarımız çok güzel bir şekilde gösteriyor ve gerçekten birbirleri hakkındaki düşünceleri öğrendikten sonra bir şeyler yaşıyorlar ki bu çok hoşuma gitti.

Yazarın dili oldukça sade ve "acaba tam ne demek istedi" şeklinde kafada soru işareti bırakmayan türden. Yazım şekliyle ilgili tek şikayetim anlatım ağzının sürekli değişmesi. Birkaç sayfa Tolga'nın dilinden olayları dinlerken birkaç sayfa sonra Mevsim'den, Kaan'dan ya da Esra'dan olayları dinleyebiliyor olmamız benim pek hoşuma gitmedi ki bu tür şeyleri de sık sık dile getiriyorum zaten. Olayları çok yönlü görmek oldukça güzel olsa da karakterlerin değil yazarın anlatıcı olduğu bir dil çok daha estetik ve tatmin edici olabilirdi.

Bunlar dışında diğer yan karakterlerden olan Cemre ve Tamer çifti az görünseler de arada sıcak aile ortamı ve dostluğu hissettirmeden geçmediler. Kitap içerisinde onların aşkları hakkında üstü kapalı birçok şey görmemiz bir kenara onlar için de ayrı bir hikaye yazıldı mı ona bir bakmam gerekiyor çünkü yazılmış havası sezdirdi yazarımız. He eğer yazılmadıysa bu durum biraz üzücü olabilir tabi o ayrı bir konu.

Mevsim'i kesinlikle okumalısınız şeklinde bir tavsiyede bulunmayacağım çünkü dizi, film ve kitaplarda çok sık karşımıza çıkan bir konusu var ama romantik komedi seviyorum diyenler varsa onlar tabi ki de bakmalı Mevsim'e.


Edit: Biraz geç gördüm ama Cemre ve Tamer'in de kendilerine ait hikayeleri varmış, ilgilenen olursa şuradan ulaşabilir.

14 yorum:

  1. Bakalım bakalım,
    Elimdeki kitapları bitireyim sonra da bunu alırım :)
    Aşk diyorsanız efenim müpte var gelir böyle yamacınıza :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk aşk aşk diyorsan buyur bak kapağı çok güzel hem :P

      Sil
  2. Wattpad sitesindeki hikayelerden sıkılma nedenimi "sevişme", "kavga", "sevişme", "sevişme", "sevişme", "kötü olay", "barışma" ve "sevişme" olarak çok güzel sıralamışsın. :DD Kore dizilerine takılan biri olarak, bu sitedeki bir çok hikayenin sürekli yatakta bitmesi, Amerikanvari havalarını sevmiyorum. Çok yüzeysel geliyor. Ha arada kurgusu farklı olan çok güzel hikayeler de var ama bulunması lazım. Maalesef popüler olanlar bana yüzeysel gelen kurguları hemen hemen aynı sıcaklıktan uzak hikayeler.

    Bazılarını anlamıyorum sırf bir konu tutuldu diye farklı bir isimle hemen aynı konuyu yazıyorlar. Sanırım amaç özgün değil popüler olmak. Bu hikayeye başlayıp, yarım bıraktığımı hatırlıyorum. Pişman değilim :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için tam regl sırasında okumalık kitaptı. Zaten okuldan gelince başladım diğer sabaha kadar tek günde bitti zorlamadı beni :D
      Evet o konuda haklısın özgün bir konu arayışı dışında popüler olana saldırma olayı çok sinir bozucu. Ben öyle çok çok seçici değilim internetten okuduklarım konusunda. Aldığım kitaplar baya zorlu aşamalar yaşıyor ama wattpad pek değil. Yarım bıraktıklarım tabi var ama çok uc nokta olanları (konu tekrara düşerse, mantık dışı olaylar olursa, kronolojik sıkıntı olursa, yazım yanlışı çoksa) bırakıyorum :D

      Sil
  3. Romantik komrdi seviyorum ama yalan yok brnde senin gibi kapaga tav oldum. Aldin mi dersrn hayir. Nasil olsa bir ara indirime girer dedim biraktim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk nokta müptela yayınlarındaki bütün kitaplara 9.90 kampanyası yapınca ben listeye onu da attım :D
      Kapak önemli ama ya görseli kötü olan kitap çok iyi olsa da almaya elin gitmeyebiliyor bazen :/

      Sil
  4. Vizeler bitsin kendimi kitaba gömeceğim =)
    Bende sevmiyorum çok fazla bakış açısını.Okuyucu çok iyi yapmadığı sürece çok yoruyor hem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı planı yapıyorum şuan. Önümüzdeki hafta başlıyor benim vizeler ve 2 günüm var bir kitap bitirmek için :D
      Yazarın ilk kitabı, belki böylesi daha kolayına gelmiştir ya da ilahi bakış açısında vermek istediğini okuyucuya iletemeyeceğini düşündüğü için çoklu kahraman anlatıcı yapmıştır diyip üzerinde fazla durmadım ama okurken rahatsız etmedi değil hani :/

      Sil
  5. Benim tarzım değil sayenizde öğrendim,paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gereksiz para vermekten kurtardıysam ne mutlu :)

      Sil
  6. Watty hikayelerinin iskeletini cok başarılı çıkarmışsi :D
    Bal köpüğü'nu gordum ama okudum mu hatirlamiyorum.. o kadar cok watty'de takiliyorum ki hepsi birbirine girdi :D ama kitap olmalarını gereksiz buluyorum.. daha dogrusu watty de final yapan hikayelerin kitap olmasini.. para tuzagi gibi geliyor ki kitap konusunda paraya acimam..
    Bazen boyle guzel hikayeler denk gelince hos oluyor yaa :-) çıtır cerezlik ama sığ degil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Final yapanların çıkması daha güvenilir geliyor bana. Malum güzel gidip en sonra batıran çok kişi oluyor :D
      Hikayeye bölümlerce yayınlanıp daha sonra kitap olarak basılması da bana çok reklam kokuyor, hoşuma pek gitmiyor :/
      Bende de hikayeler baya birbirine girdi orada da azaltmayı düşünüyorum orayı yoksa kitaplar kalıyor elimde :D
      Çerezlik kesinlikle. Sığ olmayanları bulmak artık biraz zor ama bulunca da çok güzel oluyor :D

      Sil
  7. ay ben de yeni başladım hafif ve keyifle gidiyor sayiden de dizi gibi. bi de evet bi onun ağzından bi onun ağzından dikkat dağıtıyo. demek diğer kitaplarda diğer karakterler var he okurum bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal köpüğü de basıldı da onu almadım sonu nasıl olur bilmiyorum hiç ama okuduğum kadarı güzeldi ona da bakmak istersen eğer aynı yayın evinden çıktı :)

      Sil