22 Haziran 2015 Pazartesi

Biri iftar mı dedi?

Anne yemeklerinden kilometrelerce uzak olduğum için benden daha çok üzülen bir teyze tanıyorum burada. Kendisi Emine adındaki samimi olduğum arkadaşlarımdan birinin annesi, sınav zamanlarında toplanıp birilerinde kaldığımızda aperatif ve meyve desteği yapan yegane insan. Bugün de iftarlarda tek oluyorum genelde diye -ki aslında pek öyle olmuyor- beni de çağırdı. Kendisi biraz eski kafalı teyzelerden olduğu için açık açık diyemiyorum da "teyzecim benim için iftarın akşam yemeğinden farkı yok düşünme bu kadar" diye. Neyse dedim sonra anne yemeği yemiş olurum onca zaman sonra. O aç olma, sofrada ezanı bekleme havasına girebilmek için de tam bir olarak oruçlu gibi bütün gün ağzıma hiçbir şey sürmedim -sadece sabah sınav sırasında ağzıma attığım bir tane ösym şekeri var-. Öğlen saatlerinde iftar saatine baktığım için de psikolojik olarak hazırdım tabi neredeyse 9a kadar bir şey yemeyeceğim diye. Neyse işte, akşam 7 gibi kalktım gittim hem yardım ederim hem de yemekten hemen önce gidilirse ayıp olur düşüncesiyle masa kurma, salata yapma gibi şeylere yardım ettim. İşin belki de en yanlış yaptığım tarafı yemekte ne olduğunu sormamaktı çünkü çorbadan tutun ara ve ana yemeğe her şey etli! Et yemeyen biri olmasam sofra muhteşem ötesi sayılabilirdi ama benim gözümden bir damla göz yaşı aktı gitti resmen. Hadi teyzemin aklından çıktı benim durumum diyelim o Emine beni biliyor madem o paçangaları sararken hiç mi aklına ben gelmedim? Ya da o tarhanayı kıymalı yaparken annesi benim akşam geleceğimi henüz bilmiyor muydu? Peki ana yemek olan orman kababı mı deniyor o sebzeli köfte yemeğine ne demeli? Açım arkadaşlar açım. Su, salata ve zeytinyağlı sarma dışında hiçbir şey yiyemedim. Teyzeye de "oruçlu değildim zaten teyzecim merak etme sizin kadar aç değilim" dedim durdum. Kadına o kadar dert oldu ki "kızım bir yumurta kırsaydım bari aç açına oturuyorsun" diye diye bir hal oldu. Evime girdiğim gibi dünden kalan bayat ekmek ve yoğurda dayandım tabi o ayrı. O zeytinyağlı olmasa muhtemelen şuan eve dönüş yolunda köşede bir yerde bayılmış olurdum. Zordu anlayacağınız iftar serüvenim ama çok da eğlenceliydi o kalabalık masa. Yıl içinde akşam yemeklerine nadir katılan Emine ramazanda hiç aksatmadan her iftar evde olabiliyor ya o duruma hayranım. Hoş, yıllar önce bizim evde de öyle oluyordu ya neyse artık üzerinden çok zaman geçti.

4 yorum:

  1. İftar yemekleri beni hep korkutur. Normalde bir yere misafir gidecekken hayatta aç gitmem. Mutlaka bir şeyler atıştırır öyle giderim. Ama gel gör ki ramazanda oruç tutunca kaç yerden aç döndüm. Ya bir de her yemeğe et koymak nedir. Lan hani fakiri anlayacaktık. Her yemekte etle fakir mi anlanırmış. Ya zeytinyağlılara bile et koyan var sinir oluyorum. Ben kırmızı et yemiyorum ya kimse yemedin istiyorum :D Yine bak salatayla zeytinyağlıyla yırtmışsın. Senin yerinde olsam yüzsüzlüğe vurur o yumurtayı kırdırırdım ben orası başka tabi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül teyze yaklaşık 2 yıl boyunca annelik yaptı bize ondan utandım başka bir şey istemeye zaten o kadar uğraşmış etmiş. Ben de normalde çok yiyen biri değilim hani yemeğe gitmeden önce evde bir şeyler yesem muhtemelen gittiğim yerde hiçbir şey yiyemem ondan aç aç gittim işte :(
      Dimi bir de fakiri anlama kısmı var işin içinde :D kesinlikle bir fakiri anlayacak sofra değildi benim gördüğüm. He ama durumu iyi olmayan aynı zamanda et yiyen bir öğrenci olsaydım kesinlikle büyük sevap işlemiş olacaklardı. Vejetaryene etli yemek sunmak hoş olmadı tabi. Ben de "kimse et yemesin" kampanyası başlatacak noktaya gelmiştim bir ara da o işler o şekilde olmuyor diye kaldı :D

      Sil
  2. Dedim Cha nın midesi bayram etti oh ne güzel ama menünün etli oldugunu okuyana kadar.
    Yemek seçmedigim halde aç kalıyorum ben :D Mutlaka birşeyi tuhaf yapıyorlar. Bir keresinde bir akrabam bulgur pilavını sulu önümüze getirmişti. Bizde öyle tabakta yemegi bırakamazsın yemek zorundasın o yüzden yiyene kadar canım çıktı. Bundan sonra gittigimiz her yerde çaktırmadan mutfaga gidip yemeklere bakıyorum.
    Ama en sevdigim menü tatlı :D canım çekti yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben en kötü ihtimalle salata ve çorbaya dalıyorum normalde ama çorbada kıymanin ne işi var biri söyleyebilir mi lütfen.
      Sulu bulgur pilavı benim okul yemekhanesinde tanıştığım bir şey. Patatesli bulgur da aynı şekilde, bir garip gelmişti ikisi de önceden ama sonradan alıştım onlar da gidiyor rahat rahat ahahahahaha
      Ya et dışında yemekte seçtiğim bir şey yoktur oysa ama bende bu şans varken biri enginar yapar biri kereviz. Cha aç kalsın canım sorun değil hiç :D
      aç karna tatlı yiyebilsem harika olurdu benim için de ama yiyemiyorum öyle durumlarda ne yazık ki :(

      Sil