17 Haziran 2015 Çarşamba

Sanırım biraz patavatsız davrandım

Uzun zamandır görüşmediğim dayılarımdan biri eşiyle beni ziyarete geldi hafta sonu için. Hem dönmeden önce bir kez olsun bana geldiklerini söylemek için hem de sanırım ülkede gidecek başka yerleri kalmadı ki bana geldiler. -baskın da olabilir aslında çünkü gelmeden önceki gece haber verdiler geleceklerini- Neyse işte benim bu dayım 30larının başlarında, neredeyse yeni evli sayılabileceği 1-1,5 yıllık bir evliliği var ve sürekli karısı alıp gezdirir durur fırsat buldukça. Hatta bu gezmelerine kayak yapma, paraşütle atlama, doğa yürüyüşleri falan da dahildir genelde. Bu yüzden benim sıkıcı şehrime gelmeleri bir ilginç geldi. Cumartesi öğle saatlerinde beni arayıp evin açık adres ve yol tarifini aldıktan sonra geldiler, öğle yemeği adı altında kahvaltıya oturduk. Yol kısa sürüyor olsa da gelmelerinin uzun sürmesi ilginç geldi çünkü dediğim gibi dayım atlama, kayma, tırmanma gibi şeyler yapan biri ve doğal olarak arabayı uçuruyor. Neyse dedim sorgulamadım, sorasım da gelmedi zaten. Yemek yendi, dinlenildi, gezmeye çıkıldı derken gün içerisinde hep bir şeyler yeme, içme olayına girdik diye yengemi biraz bir kenara çekmem gerektiğini hissettim -çünkü dayım sevdiği kişilerin kendine kötü bakmasına ve sağlıksız/düzensiz beslenmesi gibi durumlara sinir olur- ve dayım yokken "yenge, sen biraz kilo mu aldın? Normalde dikkat ederdin ya ondan sorayım dedim" dedim ve o an bir patlamayla "hamileyim cha, tabi kilo alacağım!" dedi. O noktada benden bir "oh!" çıktı çünkü hamilelikse kilo alması normal bunu kafasına takmaz diye düşündüm bir de o an ağzımdan "he bu yüzden kocaman oldun yani... ben de sürekli bir şeyler yiyince kilo aldın sandım" dedim ama demez olaydım. Ağladı! Gerçekten ağladı! Kitaplarda, dizilerde, filmlerde falan bu hormon dengesizliğini hep abarttıklarını düşünürdüm ama yengem hem ağlayıp hem de "sen kilo almadan hamile kalırsın cha", "canın da çekmez bir şey senin incecik beline bir şey olmaz senin!", "ben bilmiyorum sanki neden böyle olduğunu! Aldım işte kilo aldım göbeğim çıktı ne? Ne var yani bunda?" diye bir patladı bana far görmüş tavşana döndüm o an. Bir de dayım geldi sonrasında karısını ağlattım diye bir posta da o kızdı arada da "işte bizden çok uzaklaştığını söylemiştim yengenin hamile olduğunu nasıl bilmezsin" diye geçirince olduğum yerde pıstım kaldım. 
Diğer gün "günaydın şirin anne, kuzenim nasıl bugün" diye şirinlik yapsam da yemedi. Bir kere kızdı ya daha kolay kolay unutmaz o onu. Oysa hamileler kilo aldıklarını duyduklarında sevinmezler mi? Yani bence sevinmeleri lazım bebek için ne de olsa... Değil mi?

30 yorum:

  1. Ya kusura bakma ama ben bir gülüp öyle yorum yapacağım. :D Çünkü benim de başıma geldi bu durum. :D

    Anneme 45 yaşından sonra bir şey oldu ve iki doğum yaptı. :D O doğumlardan önce annem ve ben bir ortama gitsek ve hangimiz anne diye sorsak beni gösterirlerdi. :D Ama hamilelik sırasında bayağı kilo aldı. Ben de hamile olduğunu bilmediğim zamanlar, oooo anne azıcık az ye patlayacaksın, demiştim. En son hatırladığım masanın üzerinde duran sürahinin kafamın üstünden geçmesi. :D

    Ve Cha, hazırlıklı ol. Yengen ona söylediğin sözleri ne zaman hatırlarsa sana öldürücü bakışlar atacak. Hatta sözleri ile seni öldürmek bile isteyebilir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya karnında 9 ayda belki 2 belki 5 kilo bir şey büyüteceksin -ki bizim ailede bebekler çok nadir 4 kilonun altında doğar- tabi kilo alırsın bunu hangi akla hizmet kafasına takar bir insan? Drama ama haksız mıyım yani alnında da yazmıyor ki hem nereden bilecektim hamile olduğunu :D

      Yengem de bir şey bulsa kafama geçirirdi kesin benim de işte o laflarıyla daha sonra dayımı arkasına alarak beni yerin dibine sokmakla yetindi :D

      Sil
  2. Arı kovanına çöp sokmuşsun :D enteresan bir şekilde gergin oluyorlar üstüne birde o konuyla alakalı takıntısı varsa vay basımıza küller yağa :D Neyse o bi ders olur daha da yaklaşmazsın baruta ateşle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamile olduğu aklımın ucundan bile geçmezdi çünkü annem söylerdi öğrendiği gibi. Hoş bu sefer söylemeyeceği tutmuş o ayrı mesele.
      Bir daha yapmak mı? Bebek doğana kadar bahsetmeyi bile düşünmüyorum sen ne diyorsun ahahahahaha

      Sil
  3. Yengenin birden ağlaması korkunç bir durum ama güldüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben böyle şeylerin gerçekte olduğunu bilmiyordum hep abartı sanıyordum :D

      Sil
  4. hahahah hak etmişsin sen :D
    Ya bende senin gibi kuzenimin çocuğu olacağını kz altı aylık hamileyken öğrenmiştim. Durumumuz vahim hemde çok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da 5 aylık çok farklı değil ahahahah. Ya ama bence sorun bizde değil bize söylemeyenlerde. Yani hiç çocuk yapacaklarmış gibi bir halleri yoktu ne yapayım düşünemedim ahahahahah

      Sil
  5. Hahaha aynen bende kuzenimin hamileliğine kadar o ağlamalar, zırlamalar, hormonların pinpon topu gibi oradan oraya gidip, insanın psikolojisini alt üst ettiğini filmlerde falan görünce yok artık gerçek hayatta bu kadar değildir diyordum :D

    Ya inanır mısın bizim kuzen aklına gelecek gelmeyecek her şeye ağlarmış hatta bir gün ''Ben neden ota çöpe ağlıyorum ya'' deyip bir daha ağlamış :DDD

    Yengen konusuna gelince kendi haline bırak belli ki sıçıp sıvamakta ustasın hehe (Azcık ucundan bende öyleyimdir :DD)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok anlamsız tamam üzülürsün de ağlamak nedir ya? Sinirlenmesine de bir şey demiyorum ama ağlamayın lan diye bağırarak daha çok ağlattığım arkadaşlarım varken yengemin ağlaması ve benim mal gibi kalmam hoş olmadı ahahahah

      Uuu baya ustayımdır. Bence düzeldi dediğim her noktanın sonunda bir kovalanmadığım kalıyor o kadar ahahahahah

      Sil
  6. Hahahaha 😁 hak etmişsin sen cicim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysa alttan alttan verdiğim "aa bebeğin büyüyor, ne güzel" mesajını görmesini beklerdim ahh ah

      Sil
  7. Anlayış genellikle beklenilir ama bence gösterilirken güzel, beklenirken değil. Biraz abartı geliyor bu durumlar da bana, sanki hiç hamile görmedik. :) Böyle bir tavırla karşılaşsam göstereceğim anlayışı da göstermem sanırım. Sen fazlasını bile yapmışsın bence. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsi geçen kişi küçük dayımın eşi, yengem olmasa ohoo üstüne bile giderdim de işte biraz daha saygılı ve dikkatli olmam gerekiyordu o an dayımdan dolayı. Bir dahaki görüşüm doğumda olursa bir de orada bir pot kırarım tamamlanır bence ya ahahahaha

      Sil
    2. O zaman o kırılan potun da haberini bekliyoruz. :D Şimdiden böyle ateşlenen birini doğumda hayal edemiyorum. Keşke gün gelse de bütün bu kültürel saçmalıklar kendi doğallıklarına kavuşsa. Aklıma şu sayfayı getirdi sohbet.

      http://art-sheep.com/beautiful-photos-of-mothers-breastfeeding-their-children-in-support-of-public-breastfeeding/

      Sil
    3. Kesin o zamana kadar hamileliği unutur bebek kimin falan derim ya bakalım :D
      Fotoğraflar cidden çok güzel insan diyor işte bunda ne gariplik ne yanlış var diye ama işte kime ne anlıyorsun :) Desen birine bir annenin çocuğunu emzirmesinde ne yanlış var diye bir şey söylemez ama topluma açık bir yerde bir anne göğüsünü açıp çocuğunu emzirse duymadığı kalmaz. Neden? Göğüsü göründü... E bakmasaydın hani emzirmek doğal bir eylemdi? :D

      Sil
    4. Meme demenin bile insanlar, hatta bazı doktorlar tarafından garipsendiği ki meme tıbbi bir tanım, bir ülkede bu çelişkiler kaçınılmaz. Hamilelik süreci ve sonrası zaten sıkışmış olan kadınlığı daha da küçük bir alana hapsediyor zaten. Bir de üstüne annenin toplumsal estetik kaygısı binince al sana buhran, gelsin kırılan potlar. :D

      Algıyı rahatsız ederek alan oluşturulabileceğini düşünenlerdenim ben de. Bu tür çalışmalar hoşuma gidiyor o yüzden.

      Sil
    5. En basitinden bayan kelimesinin bile cinsiyetçi bir kelime olduğunu anlamayan kişilere ne dersen de meme demek ya da hamilelerin sokakta gezinmesi ayıptır. Değişen fikirler değişiyor zaten de geri kalan kısım aynı şekilde devam ediyor ki onlara hiçbir şey yapamıyor olmamız ayrı bi konu :D

      Bu tür çalışmaları gördükçe benim de hoşuma gidiyor baya. Hoş bu konuda bir şeyler yapmasam da (yeri geldiğinde tartışma başlatıp fikrimin arkasında durmak dışında) ben de senin gibi düşünüyorum az çok :D

      Sil
    6. O zaman ayıp kavramına vurulan her darbeye içelim bugün. :D Değişmeyenlerle de pek işimiz yok zaten. Onların ancak ölmesini bekliyoruz. Bu da esprili bir çalışma bak konu normalleştirmek olduğunda.

      http://www.nolm.us/vajinaya-benzeyen-ne-kadar-obje-varsa-bu-instagram-hesabinda/

      Sil
    7. İşte ister istemez hayatına giriyor öyle insanlar. Örneğin; hocaların, ofiste fazla konuşmadığın kişiler, akrabalar vb. Kaçış yok onlardan pek -_-

      Yalnız postun başındaki ilk iki fotoğraf dışındakilerde nasıl gördüler anlamadım ben baya bakıp hayal gücü katmam gerekti ahahahahaha

      Sil
    8. Sanırım yerine göre gamsız olabiliyorum ben. Güzel bir yetenek, edinin, edindirin. :D Bizimkisi biraz toplumla yaşama sanatı gibi de bir şey. Düşünceye özgürlük nidalarının atıldığı kalabalıklarda, gerçeğe özgürlük yok işte. Sıkıntı biraz da bundan. İnstagram sayfaları daha da şenlikli. :D

      https://instagram.com/look_at_this_pusssy/?utm_source=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=photo

      Sil
    9. O kısımda ben de biraz ikiyüzlüyüm işim düştüğü takdirde yanlarında diğer türlü onlar yokmuş gibi ama nereye kadar işte. Bir noktadan sonra o kaçılan diyaloglar gerçekleşiyor.
      Baktım hesaba gerçekten çok ilginç bir objenin belki küçük bir kısmını görüp vajina şeklini çıkarmak :D

      Sil
    10. Hayatlarını kendi doğalarını saklayarak geçiren insanlar her türlü ikiyüzlülüğü hak ediyor bence. Gerçi bir süre sonra alacakları cevapları bildikleri için bana belli soruları sormayan insanlar da olmuyor değil. :D

      Hem normalleştirmeyi, hem de konu ayıp olduğunda vajina üzerine odaklanmanın absürdlüğünü güzel yansıtıyor. Yalnız gün içinde erotik çağrışımlar yakalama işini ben de yapıyorum sıklıkla. :D

      Sil
    11. "cha laf eder" diyerek bana da sormadıkları şeyler olabiliyor. Ben sorunca da "senin ne düşündüğünü biliyoruz boşver tatsızlığa gerek yok" diyorlar. Bazı kişiler bu durumu kabulleniyor ama bazıları özellikle üstüme geliyor sonra başlasın tartışmalar :D

      Keşke bizim toplumumuz da tecavüz gibi olayları değil de cinselliği normalleştirse ama nerdeee. O zaman da yine "böyle yaparsan böyle olur"a getirirler işte -_-

      Sil
  8. İhmalinin derecesini bilmem için yengen kaç aylık hamile, bi söyle bakim bana... Ay hayııııır! 6 aylıkken kilo alınmaya başlıyor, sakın 6 ay demeeee! :)
    Naptın sen Chadaqiel... Cici bir kuzenin olacak ve sana hayat boyu yoldaş olacaktı. Anasını ağlattın, daha bakar mı yüzüne!!!
    Merak etme ben benimkilerin anasını da ağlatmadım ama yine bakmıyolar... Demek ki onla ilgisi yok. Hatta şöyle bir atasözü var: Kaçan kovalanır... Neyse :) KAçtım ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül-ekim gibi doğacaksa sanırım 5-6 aylık bir şey top gibi bir şey vardı karnında işte ahahahahaha. Ne yapayım ama aynı şehirde bile değiliz söyleseydi hatta haberi alır almaz gelip "cha, ben hamileyim" demeliydi bence onun ayıbı :P
      Yengelerim değil de kuzenlerim sever beni ya. Hoş yengelerim de sever de fazla bırakmazlar bana küçükleri kafalarına giriyormusum ahahahahaha.

      Sil
  9. Şiiişşt Cha??? Sen bana niye gelmiyon?? İlla dayının karısı mı olmamız lazım ayol :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geliyorum gelmez miyim bir yoruma kalmıyorum o kadar :/

      Sil
  10. Ya ben buna gülerim ama :D Pat diye söylenir mi cha chaa :D Affeder ya hormon dengesizligi sonuçta. Yalnız dayı alttan mesajı vermiş çok uzaklaştın diyerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara başka mesajlar da verdi zaten o "biz sana değil senin bize gelmen lazımdı..." falan diye de o mesajların hepsini dinlesem ohooo hayatta kendi ayaklarım üzerinde duramazdım :D

      Sil