20 Temmuz 2019 Cumartesi

Ne güzeldin be Haziran

Haziran ayımın çok güzel geçtiğinden geçen yazımda azıcık söylemiştim. Şimdi geçtiğimiz o güzel aydan bahsedip neden öyleydi onu anlatmak istiyorum. Aslında olan şeyler bütün ayı kapsayan kocaman şeyler olmasa da benim için ciddi bir dönüm oldu birçok konuda. İlk olarak dansa ve yogaya yazıldığımın altını çizmek istiyorum çünkü sanırım üniversiteden mezun olduğumdan beri kendime bunlardan birine yazılacağımı söyleyip sonradan da hep erteliyordum. Bir de mini bir konser verdim arkadaşımla birlikte ki bu da benim için bir dönüm noktası oldu çünkü Mine, abim ve Fatih dışında kimse benim şimdiye kadar çello çaldığımı duymamıştı. Yani birçok kişi biliyordu tabi ama benim çekingen ve mükemmeliyetçi tavrım yüzünden sadece biliyorlardı, hiç duymamışlardı. İlk olarak yogaya yazıldım Haziran başında. İnsana dinginlik vermesi rahatlatması falan bunları ilk zamanlarda kesinlikle hissedemedim doğrusu ama biraz inat biraz da verdiğim paradan kaynaklı dersi bırakmadım. Hatta ilk 2 günde nefes egzersizleri beni rahatlatmak yerine çok yavaş hareket ettiğimiz için strese bile soktu. Bir de meditasyon oturuşu yüzünden bacaklarımın hep bir kalıp gibi kalması, herkesin kalkarken benim uyuşan bacaklarımı açma çabam ilk günler için hiç iyi deneyimler değildi ama artık o kadar da kötü durumda değilim. En azından o kadar uyuşmuyorum. 

Hayatımdan beni rahatsız ettiğini düşündüğüm neredeyse herkesi çıkardığımdan beri sürekli boş zamanım oluyor. Yeni bir iş ve okul deneyimim de olmadığı için yeni insanlarla tanışmak aynı zamanda belki biraz bu odun yutmuş bedenim biraz kıvrak hale gelir diye salsa kursuna yazıldım. Yoga haftada 2, salsa haftada 2 ve çello için de 1 gün ayırdığımı düşünürsek evde neredeyse hiç vakit geçirmez oldum. Neyse, salsa kursuna yazıldıktan hemen sonra daha kursun kapısından çıkarken pişman oldum aslında. Fatih'ten ayrıldığım dönem kilo vermiş olsam da onunla olduğum süre içerisinde aldığım kiloları eritmiş değilim ve aşure kazanı gibi kalçamla salsa benim neyime? şeklinde düşünceler beynimi kemiriyordu ki "kime ne benim fiziğimden" diyerek kendimi aniden gaza getirip onun da derslerine başladım. Dans niyetine anaokulunda yaptığım bale ve ilkokul boyunca yaptığım kafkas dansları düşünülünce salsayla ciddi bir kültürel şok yaşadığımı söyleyebilirim. Becerebiliyor muyum? Kesinlike hayır ama çok eğleniyorum ve herkese de tavsiye ediyorum. Aynada kendimi görünce bir gülesim geliyor her seferinde.

Minik konserime gelecek olursak eğer aslında belli bir kitleye hitap ettiğimiz söylenemez ama Kadıköy'ün ortasında insanlar dinlese de dinlemese de bir şeyler çaldım mı? Evet, çaldım. O zaman o benim için bir konserdi. Kurstan Zehra diye bir arkadaşın ki kendisi keman ve violo çalar, zaman zaman sokakta, metroda ve parklarda çaldığına rastlamıştım. Birgün tamamen dalgasına "bir gün de birlikte çalalım" demiştim ve bir akşam Komşu Çocuğu'yla dersimiz tam bittiğinde yanımıza gelip "hangi parçaları çalacağımıza karar verelim bu haftasonu çalalım" dedi ve ben de bir anlık gazla tamam dedim. İzin aldı mı ya da nasıl aldı hiçbir fikrim yok ki ben parkta sandalyeme oturup stopperimi konumlandırmaya çalıştığım ana kadar ne yaptık ne ettik hiç bilmiyorum. İnsanların çok dikkatini çektiğimizi düşünmüyorum, çok da dikkat edemedim zaten ama benim için kesinlikle inanılmaz bir deneyim oldu. Kulak cırmalayan hatalarımı yapmamak için verdiğim çaba, ellerimin titremesi ve terlemesi derken 3 parça çaldık sonra ben kalktım o devam etti. Aslında hiç kimse dinlememiş bile olabilir ama ben yine de bunu ilk mini konserim olarak adlandırıyorum. Ne de olsa ev ve kurs dışında bir yerde birileri için çaldım değil mi?

Bunların hiç biri peşpeşe olmadı ama 30 gün içerisine parça parça sığınca benim için çok güzel bir ay oldu. Sıkılmak için fırsat bile bulamadım doğrusu. Keşke hep bu şekilde kendime eğlenceli uğraşlar bulabilsem.

18 yorum:

  1. Bu ayın senin için anladığım kadarıyla nötürlükten kurtulama ve yeni başlangıçlar ile dolu bir ay olmuş bence bunun devamı gelen güzel günlerin olacaktır

    İnşallah hep böyle mutlu ve huzurlu hissedersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımda her şey o kadar aynıydı ki yeni şeylere gerçekten ihtiyacım vardı :)
      Umarım, teşekkürler :)

      Sil
  2. Sokak müzisyenleri her zaman hoşuma gitmiştir, hele ki çello çalan biriyse :') Kadıköy'de çok dolaşırım, şimdi hatırlayamadım ama belki de rastlamışımdır bilemiyorum. Devamının gelmesini dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir haftasonu Beşiktaş iskelenin oradaki parkta viola ve çello çalan birini gördüysen belki de görmüşsündür ahahaha. Benim için çok ciddi bir adımdı ama bu gerçekten. Bakalım belki devamı gelir :)

      Sil
  3. kadıköyün ortasında parkta ha bravo vallaa :) dans ve yoga bu dünyada en güzel üç şeyden ikisi, diğeri de masaj bence :) oleeey aferiin, boş kalmak sana yaramışşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dans çok uzun sürer gibi gelmiyor aslında şuan yaz dönemi olduğu için biraz daha müsaitim ama kışa doğru sanırım hepsine yetecek enerjim olmayacak ahahah bakalım neler olacak :)

      Sil
  4. merhabaaaa... takipteyimmmm... deepcim den buldum sizi.... https://duvartakvimi.blogspot.com...ziyaret etmek istersen....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, Deep'ten geldim :)
    Can sıkıntısına birebir uğraşlar bulmuşsun, hem de yaaralı olanlardan :) Salsa belki öğrenene kadar sürebilir ama yoga sanırım hep olabileceklerden, hele Çello...bir aşk ve hep çalınası :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin :)
      İnsanın bir şekilde kafa dağıtması gerekiyor gerçekten yoksa nasıl saçmalıklara girişiyorum bir görsen aklın şaşar ahahah. Dans için ben de aynısını düşünüyorum ama bakalım biraz daha zaman geçsin de :)

      Sil
  6. çok iyi ya. Benim iş dışında acil bir şeyler yapmam lazım ama kemana geri dönemem Uyuz evde çalışıp duruyor boyna kavga ediyorum seni çekemem diye. Yoga çok yattı ve cidden harikasın cesursun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikiyatriste para vermeyeceğim diye yaptığım şeyler bunlar hep Lady'm. Kendime terapi diye sardım bunlara hep. Cello dışında yoga ve salsa daha ne kadar gider bilmiyorum ama sana da tavsiye ederim. Zumba da olur bak o da inanılmaz kafa dağıtan eğlenceli bir dans :)

      Sil
    2. Kikboks düşünüyorum resmen

      Sil
    3. Aslında iyi fikir hem ruhen hem fiziksel olarak rahatlatır. Salsayı bırakıp ben de mi ona yazılsam acaba ahahhaha

      Sil
  7. Merhaba bloğunuzu takip ettim sizi de beklerim teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Ben de yogaya ilk yazıldığımda güle oynaya gidiyor , yogadan sonra malak gibi , ruh hali yere yapışmış olarak çıkıyordum. Çok istikrarlı olamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstikrar ne kadar gider bilmiyorum ama sanırım yoga ya da salsa ikisinden birinden vazgeçmem gerekecek :(
      Eğlenceli ama başka bir şeyler yapmam gerekiyor sanırım kendim için :/

      Sil