9 Aralık 2019 Pazartesi

Biraz içimi döküp gidicem ya

Sanırım içimde ardı arkası gelmeyen bir konuşma isteği var. Sinirimden mi böyleyim? Yoksa sıkıldığım için mi? Gerçekten bilmiyorum. Belki de sadece boş konuşasım vardır. Bir nevi iç dökmek için olsun bu yazı o zaman. 4 yıl önce üniversiteden mezun olduğumda şuan bulunduğum işi yapacağımı kesinlikle düşünmemiştim. Geçici bir süre kalır sonra çıkar okuduğum bölümle alakalı bir yerlerde işe girerim diyordum kendime hep ama hayat benim planladığım şekilde ilerlememi istemediği için çok başka bir yerde hiç aklıma gelmeyecek kişilerle çalışıyorum. İşimi zaman zaman seviyorum zaman zamansa gerçek anlamda nefret ediyorum çünkü sürekli olarak insanlarla bir iletişim halindeyim. Herkes bir değildir ve bazı insanlar insan aklını zorlar biçimde bir karaktere sahiptir malum. Geçen yıllar içinde çok iyi dostlar da edindim, hayatıma hiç olmasa da olurdu dediğim kişileri de aldım ama her biri bir şey öğretti bana diye hiç pişmanlık duymadım. Hala pişman değilim, iyi ki arkamdan da konuşuldu, iftira da atıldı, emeğimin de üstüne çöküldü bu sayede büyüyor insan zaten değil mi? Bunlara üzülmenin bir anlamı yok. Üzüldüğüm bir şey var ki keşke iş bulma konusunda hemen pes etmeseydim. Keşke "ben tanıdıkları araya sokarak kendini bir işe soktu dedirtmem" demeseydim de imkanım varken yıllarca beni uykusuz bırakan, gecelerimi gündüzüme katarak okuduğum bölümümde bir yer edinseydim kendime. "O kız torpilli" diye arkamdan konuşulmasını kaldıramayacağım diye düşünmeseydim keşke. Şimdi daha çok görüyorum ki bunu düşünen tek kişi benmişim. Evet ben de yükseldim, beklenenden hızlı oldu ve benden daha kıdemli insanları, bana işi öğreten insanları geçtim ama bunu kendi çabamla yaptım. Ne bir yalakalık ne de başka bir şey. Yaptığım işe değer veriyordum çünkü. Bir görevim varsa bunu layığıyla yerine getirmem gerekiyordu diye düşündüğüm içindi. Hala öyleyim tabi ama ben yükseldikçe işler hiç de olması gerektiği gibi ilerlemiyor. Yetkinliklere bakılmadan tanıdıkları, yalakalıkları iyi yapan kişiler daha hızlı ilerlemeye başlıyor. Öyle bir durum ki bir sonraki aşamaya artık geçmek istemiyorum. Görüyorum çünkü orası düşündüğüm gibi değil, insanlar çabalarıyla gitmedi oraya. İlerleme isteğim içimde bittiği için de artık burada ne yapacağım demeye başladım tabi. Başka bir işe mi girmeliyim? 4 yıl boyunca okuduğum mesleği mi yapmam lazım? Yoksa 4 yıl boyunca çalışıp deneyimlediğim işi mi? Hangisini yapmam gerektiğini ne istediğimi keşke bilebilsem ama yok işte. İstifa edip biraz evde kafa mı dinlesem diyorum bazen de ama o zaman da sadece boş kalacağımın farkındayım. Hiç boş kalmadım ki ben şimdiye kadar şimdi nasıl boş boş evde oturayım? Bir şeyler yapmam lazım ama nedir hala bulamadım.

10 yorum:

  1. Bir farklı versiyonunu yaşadım bir dönem.
    Kendi kendime yaptığım psikolojik şiddetten ötesine gidemedim.
    Olması gereken olması gerektiği gibi ilerliyor zaten.
    Ancak bu buhranınıza önerim şu olacak, nasıl mutluysanız öyle yaşayın.
    yapması çok zor ama bazen kulaklarınızı avazı çıktığı kadar kapamanız gerekiyor.
    Tüm bu süreci, üçüncü kişileri sessize alıp bununla eğlenmeniz gerekiyor.
    İnsanlar nefes almak için bile hırslanıp savaşıyorlarken, böyle ortamlarda artık neler yapabildiklerini konuşmamıza gerek bile yok sanırım.
    Çok mutlu olun, çok hem de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten üçüncü bir kişinin bilir ya da bilmez bir tavırla bana yaklaşmasını gerçekten kaldıramam. Kafamın içi bu derece allak bullakken hem de mümkün değil kaldıramam. İnsanları anlamıyorum ama gerçekten. Nasıl yedirebiliyorlar kendilerine bu durumu nasıl yani
      Çok teşekkür ediyorum iyi temennin için umuyorum bir çıkış yolu bulurum yakın zamanda

      Sil
  2. Dört yıl boyunca donanım kazandığın işi bırakıp , sıfırdan okuduğun ama henüz tecrübe etmediğin işe başlamak ve diğer işte kazandığın statü ve blki geliri kaybetmek seni mutlu edecek mi ?
    Yeni iş ortamında da sorunlar olması olası. Ben iş dışında mutlu olmanın yollarını arar,idare edebildiğim kadar ederdim herhalde yerinde olsaydım .
    Biliyorum ve anlıyorum çok can sıkıcı bir durum ama inan sorunlar her an her yerde. Önemli olan onlara bakış açımız ve ayakta duruş şeklimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maddi olarak ciddi bir düşüş yaşarım okuduğum bölüme geçersem bunun farkındayım. İş bulup bulamayacağım da muallak tabi o ayrı mesele ama şuanki ortamımdaki sahtelik o kadar gözüme batıyor ki. Belki de bir süre izne çıkmam gerekiyordur diyorum kendime. Biraz ara verirsem en azından daha katlanabilir bir hale gelebilirim.

      Sil
  3. Bu bahsettiğin işler hangi işler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok cafcaflı olmayan bir üniversiteden peyzaj mezunuyum ama şuan özel bir şirkette burada hiç dillendirmediğim bir bölümde supervisorlık yapıyorum.

      Sil
  4. Dönem dönem sanırım her insan benzer sıkıntılarla ve kararsızlıklarla yüz yüze geliyor. Umarım ki en kısa sürede gercekten ne yapmak istediğini bulursun. Bazen en kötü karar bile kararsızlıktan iyidir.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir tatile ihtiyacım vardır diyorum şu ara kendime. Bir süre uzaklaşsam bunlar gözüme tekrar batmamaya başlar belki, bilmiyorum. Umarım bir şekilde sonuca bağlanır :)

      Sil
  5. olsun hadi bak işin var yaa işssiz çok valla. zamanla belli olur yani kendi mesleğini de yaparsın belki, hatta kendi işyerini açarsın mesela. devlette düşündün mü kendi işini yapmayı ki hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun en azından bir işim var evde boş boş pinekliyor da olabilirdim ki bu korkunç olurdu. Devleti eskiden ben hiç istemezdim şimdi o beni istemez muhtemelen ahahaha

      Sil