11 Aralık 2018 Salı

Kahve de bir aşktır

Annem normalde kendi mutfağı olsun banyosu olsun bir şeylerin değişmesini kesinlikle sevmeyen ve ondan izinsiz değiştiği takdirde eski haline getiren bir insandır. Tabi annem gittiğinden beri abimi bile dinlemeyip ipleri eline alan kişi ben olduğum için evde birkaç küçük değişiklik yapmadım değil doğrusu. Bu değişikliğin en  büyüğünü de salonun bir köşesine koyduğum bar tezgahı oldu. Çok büyük değil belki ama çok küçük de sayılmaz aslında ama annem varken kesinlikle yapamayacağım bir şeydi bu doğrusu. Bunu yapmamdaki sebep de kahve yapmayı çok seviyor olmam ama kahve ekipmanlarımın hiçbirinin mutfağa sığmaması oldu. Anneme kalsa hepsi ayrı ayrı dolaplarda durabilir ama ben hepsi elimin altında olsun, bakıp hangi demleme yöntemini kullanacağıma o an karar vermek istiyorum doğrusu. Hal böyle olunca da hepsinin düzenli bir şekilde dizebileceğim bir tezgaha ihtiyacım vardı. Bunu yaptığımdan beri dışarıda kahve içmeyi bıraktım bile diyebilirim. Koyuyorum termosuma atıyorum çantama istediğim her yerde kendi sevdiğim oranda hazırlanmış taptaze kahve...
Şu ara biriken işlerimden kaynaklı yaptığım fazla mesaileri düşündükçe kendime küçük bir kafe açma isteği bile duyuyorum. Hatta bunun için Bahariye'de bir yere bile denk geldim sonra da oturup bir hesap yaptım altından kalkabilir miyim diye. Kağıt üzerinde aslında altından kalkabilirmişim gibi görünüyor ama gerçekte ne kadar başarabilirim pek emin olamıyorum. Belki ilerleyen zamanlarda kendime bir ortak bulup iş stresini atmak için böyle bir şeye girebilirim. Kendimi şimdilik MSA'nin profesyonel sertifika programlarına mı bıraksam acaba? Sanırım bunu düşünebilirim...

10 yorum:

  1. bende bir aralık düşünmüştüm ... ama sonra hayat koşturmacasın da ve masraf denizinde boğulup kaldı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani kendi evime taşınmış olsam ya da yalnız olsam sanırım altından kalkamazdım ama kira vermediğim bir evde abimle yaşadığım için sanırım bunun için bir şeyler ayarlayabilirim... İşin maddi kısmından çok iş yüzünden zaman ayırabilir miyim diyorum aslında ben. Asıl sorunum o sanırım :(

      Sil
  2. :) Yazının başında "Acaba benim annemi mi tarif ediyor?" dedim çünkü kesinlikle aynı.
    Mutfağında en ufak bir değişikliğe tahammülü yok!

    Kahve konusunda pek bilgi ve damak tadı sahibi değilim ama bir ara barista kurslarına gitmeyi falan düşünüyordum. Senin de keyfini profesyonel hayata dökmen harika olurdu bence. Benim çevremde bunu yapanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani kızı olarak ben de peşinden geliyorum ama es kasa biri artık benim olan o mutfağa girsin bir şeyler değiştirsin çıldırıyorum :)

      Kesinlikle bu konudan anlamadığımı söylemem şahsıma münhasır bir damak tadım var kahveyle ilgili ve hazırlamak da çok hoşuma gidiyor ama şuanki işimi bırakıp kendimi böyle bir şeye vermek pek akıllıca bir hareket olmayacağı kesin gibi. Bakalım saatlerimi bir şekilde ayarlayabilirsem neden olmasın diyorum hala :)

      Sil
  3. Kahvelerini denemek isterdim :)) Bazen ben de boş ve uygun bir mekan gördüğümde hesaplamaya girişiyorum sonra öğrenci olduğumu hatırlayıp yoluma devam ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani bence kendi damak zevkime göre güzel kahve yapıyorum :)
      Ege'de küçük şirin bir kafe hayalleri kurmaya başladım ben ya emekliliğim için ahahaha. Tabi bunun için şuan biraz daha fazla çalışmam ve daha fazla insan görmem gerekiyor sanırım :)

      Sil
  4. evde barrister oldun yaniiii iyimiş. msa mutfak kursları süfeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani zaman ciddi bir problem olmasa aslında yapacağım da gerçekten çok zor vakit bulmak :(

      Sil
  5. Kahve gibisi yok, vazgeçilmezim. İnsan hayallerinin peşinden gitmeli. Erteleyerek mutsuz bir yaşamı seçiyoruz çoğu zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hayatta ertelenmemesi gereken çok önemli şeyler var. Umuyorum herkes öyle ya da böyle bir şekilde hayallerinin peşinden gidecek cesareti bulabilir.

      Sil