11 Mayıs 2016 Çarşamba

Küfür ne ya?

Küfür etmek bana hep çok anlamsız gelmiştir. İki üç lafından birinde birine bir şeyler sokan ya da onun gibi benzer kapılara çıkan kelimeler cümle içinde nasıl bir vurgu yapıyor da ben anlamıyorum merak ediyorum. Örnek vermek gerekirse çalıştığım yerde benden bir yaş küçük çok cici bir kız var ama kız bir konu hakkında kaptırırsa eğer konuşmanın içinde neler oluyor neler. Daha dün yine lise zamanında bir çocuğun onu uzaktan takip ettiğini düşündüğü için onu nasıl korkuttuğundan bahsetti ve ettiği küfürle resmen çenem yere düşüyordu. Yanımdaki çocuğun da aynı şekilde hatta. Tamam, bağırmak ya da onun gibi bir şey gibi kişinin rahatlamasını sağlıyor olabilir küfür etmek ama bu kadar çok niye? Bunu sadece o kızın küfür etmesinden kaynaklı söylemiyorum genel olarak bilinen, o ağır ama sanki "aptal", "salak" gibi kullanılan küfürler herkesin dilinde ve ciddi anlamda rahatsız ediyor beni. Sordum birkaç kişiye neden bu kadar küfürlü konuştuğunu ama "ağız alışkanlığı" dedi geçti hep. Yahu olmaz olsun öyle alışkanlık pardon da niye yeni neslin bozulmasında katkıda bulunuyorsun? Kısaca çok dertliyim arkadaşlar küfürün bini bir para çevremde. Erkekler arada "abi dur biraz kız var" diyorlar on dakika sonra dalıp tekrar başlıyorlar. Kısaca bir anlamı yok o şekilde uyarmanın. Bir de erkek sayısının çokluğu kızları fena halde etkilemiş durumda desem yeri. Benim olduğum vardiyalarda genelde benim dışımda bir kız daha oluyor ya da olmuyor doğal olarak ortamdaki testosteron da durumu etkiliyor az çok. Sonuç olarak en büyük çabalarım arasında küfürleri duymazdan gelmek var ki bu çok zor oluyor. Umuyorum ben de birkaç aya biri ya da bir şeylere girip çıkan tiplere dönmem.

24 yorum:

  1. Ay bende küfrederim ama öyle ne sürekli nede işyerinde. Asla hatta. Sinirlenince küfretmeyi anlarım (kendim yaptığım için) ama sürekli küfür beni geriyor hemde sinirlerimi bozuyor. Kaldı ki bir insanın yanında küfretmek için bence samimiyetin çok ilerlemiş olması gerekir. Kulaklarını tıkamakla da geçmez ki senin durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben de salon kızı değilim sonuçta benim de sinirlendiğim zaman ya da bir sorunun karşısında kendi kendime küfür etmişliğim oluyor ama böyle boş küfür etmek, normal bir kelimeymiş gibi kullanılması beni sinir ediyor. Kulaklarımı tıkıyorum da bakalım. Bir noktadan sonra duymam bile herhalde

      Sil
  2. Arkadaş arasında bende bazen kendimi kaptırıyorum küfür anlamında ama öyle çok aşırı küfürler kullanmaktan haz etmiyorum. Hatta mümkün olduğunca küfür kullanmamaya çalışıyorum çünkü benim kullandığım kelimeleri başkasından duyunca hoşuma gitmiyor. Arkadaş ortamında birisi kendine çeki düzen vermezse rahatsız olmuyordur demektir ve o rahatsız olana kadar da düzeltilmesi zor bir huy maalesef, kendimden biliyorum -.-"
    Erkekler konusunda o kadar rahatsızım ki bende. Saçma sapan her şeye küfrediyorlar ve çok abartılı küfürler kullanıyorlar. Sanırım böyle erkekler için tek çözüm hormon üreten organlarını kökünden kesmek çünkü küfredince sanırım kendilerini daha çok erkek hissediyorlar. Kulağa çok gaddarca geliyor olabilir ama yoğun trafikte sırf sabırsız bir beyinsiz, ona yol vermediğim için bana öyle iğrenç bir küfür etti ki, inan ben arabadan inip hadım edecektim ahlaksızı. Aklıma geldikçe tüylerim diken diken oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O öyle arkadaş ortamındaki küfür gibi değil cümlenin olmazsa olmazı bir kelime gibi kullanılıyor takıldığım o benim aslında. Erkeklerin durumunu da anlamış değilim bazıları kesinlikle yanımda dikkatli bazılarını tutabilene aşkolsun.

      Sil
  3. Sen kendini biliyorsun. Bildiğin sürece de problem yok zaten. Gençlerimiz küfrü samimiyet zannediyorlar ancak büyük bir yanılgı içindeler maalesef ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir şey olmadığını anlarlar umarım diyeceğim de kaç yaşına gelmişler şu saatten sonra biraz zor gibi.

      Sil
  4. Hayata isyanın vardır küfür edersin.
    Sevdiğin kız başkasıyla aldatır küfür edersin.
    Paran yoktur bi sigara alacak küfür edersin.
    Karşındaki öküzdür laftan anlamaz küfür edersin.
    Sonunda dayak yiyeceğini bilirsin ama yine de hep küfür edersin.

    İçen mi günahkar içtirenler mi her gün kaaaaaadere küstürenler mi? diyen Hakkı Bulut gibi düşünerek.

    Küfür eden mi suçlu ettiren mi diye sormak istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortada küfür için bir sebep varsa lafım yok canım, ben de ediyorum hayatta tökezlediğimi fark ettiğim an. Çıkıyor o kelime ağzımdan aniden ama her cümlede bir küfür çok anlamsız. Sebepsiz olarak söyleniyorsa sadece rahatsız edici oluyor bence :/

      Sil
    2. haaa bak orda haklısın. ağıza sakın edenlere bende uyuz olurum. İnsan doğal olmalı bee ne ise o olmalı. Aman dur kibar konuşayım dur bugün küfür etmeyeyim. Küfürü kendine yakıştırmıyorsan hiç etme arkadaşım nedir yani. dimi ama

      Sil
    3. Doğal olmalı tabi ama kendini de kaybedip öyle sağa sola saldıracak gibi küfürler etmemeli. Doğallık bir ortama girerken "naber yarraam" diyerek ya da "sikicem bacağını ne sağlamıyorsun sen" diyerek olmaz.

      Sil
    4. benim naber yarram dediğim tek 1 kişi var o da çocukluk arkadaşım :)
      öyle ortam içinde de demem zaten bu da küfür sayılmaz be :))

      Sil
    5. Bence sayılıyor ve her ortamda fütursuzca kullanılmamalı diye düşünüyorum. Sürekli küfür edilmesi normal bir şeymiş gibi geliyor birçok kişiye ama durulmalı biraz. Hiç edilmemeli demiyorum, dediğim gibi benim de küfür ettiğim oluyor arada ama ağza sakız olan küfürler rahatsız edici geliyor bana

      Sil
  5. Eğer bekarsan sakın bir adanalıyla evlenme :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adanalı biri benim gibi vejetaryen ve feminist birini almaz zaten ya ahahahahaha

      Sil
  6. Üzüm üzüme baka baka kararırmış ya bu atasözünü hep dikkate alırık sosyal ortamda ben. Direnirim hatta seviyemi düşünqrmemek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mümkün olduğunca sosyal ortamlarımı bu şekilde seçerim ama iş ortamında seçme şansım yok ne yazıkki. Bir ihtimal onlar benimle dura dura değişir umarım.

      Sil
  7. Kızın ettiği küfürü gerçekten çok merak ettim :) Ayrıca nasıl bir ortamda çalışıyorsun. İnsanlar çalışma ortamında bu kadar seviyesiz olabiliyor mu ? Bende hiç bir zaman anlam veremedim küfür etmeye . Özellikle küfür eden kim olursa olsun cinsiyeti hiç fark etmez hep itici gelmiştir. Ki benim en yakın arkadaşımın bile ağzında sakız gibi kötü kelimelerin ne kadar çirkince durduğunu söylesem bile yapışmış bir kere. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortam kasıntı ofis ortamı falan değil gayet gençlerin çalıştığı sakin bir part time iş. Kız erkek muhabbeti değil zaten olay. Ağır küfürlerin ağza sakız olması beni rahatsız ediyor yoksa ben de hiç küfür etmeyen biri değilim sonuçta. Sadece bir sınırı olması gerektiğini düşünüyorum o kadar :)

      Sil
  8. yeni yazı yok mu ya gelip gidiyorum bak :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam dedim bir şeyler yazayım ama yok o kadar monoton bir hayatım var ki :(
      Öğrenciyken ne güzeldi ahh ah

      Sil
  9. Ya küfür eden insan kadar itici başka bir insan yok ya ıyykk.

    Ama maalesef her yerdeler kurtuluş yok bak sinirim zıpladı yine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinirli olursun ya da bir şey olur tutamazsın kendini küfür edersin de durup dururken de o kadar küfür mü edilirmiş ya. Gerçekten heryerdeler ve kulaklarımızı kapasak da duyuyoruz artık

      Sil
  10. ya ben de manyaktan ağır küfür bilmem bana da garip geliyo yaa :) duyma sen deeee alışmaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben küfür bildiğimi düşünürdüm de yok bilmiyormuşum onu gördüm. Neler duyuyorum deep bir duysan dudağın uçuklar :D

      Sil