4 Mayıs 2020 Pazartesi

Neden böyle oldu?

Karantinanın sanırım 50.günündeyiz belki de bazılarımız için daha fazla ya da daha az zaman geçti ama aşağı yukarı 50 gün geçti. Daha önce bana deselerdi ki "Cha bir gün gelecek ve evden burnunun ucunu bile çıkarmadan 50 gün geçireceksin" kesinlikle ciddiye almazdım. Neden alayım ki? Bir insan neden ev hapsine girmek istesin ki durup dururken? "Asla kalamam", "deliririm, mümkün değil evde duramam o kadar zaman" ve "yok canım neden öyle bir şey gereksin, kaçarım bir yere orada kalırım" bu 3 cümleyi zamanında benzer durumlarda söylemiştim ve döndürüp döndürüp söylemeye de devam ederdim. Hani derler ya, asla asla deme diye gerçekten bir konu hakkında kesinlikle kesin bir yargıda bulunmamamız gerekiyor. Gerçekten biz ne kadar plan yaparsak yapalım hayat elinde çekirdeği kıskıs gülerek kendi devreye gireceği anı bekliyor. İnatlaşmak yerine akışına bırakmak en iyisi, tam olarak bir plana bağlı kalmak yerine kendimize birkaç opsiyona hazırlamak özellikle ruh sağlığımız açısından çok iyi denilebilir. Kişisel gelişim kitaplarından bir şeyler söyleyerek bu yazıya devam edeceğimi düşünmüş olabilirsiniz ama hayır. Zaten kişisel gelişim kitaplarını okumayı, doğru anlamayı şimdiye kadar hiç becerebilmiş değilim. Hep olduğu gibi kendimden bahsetmeye devam edeceğim, zaten başka bir işim de yok. 
Şu geçtiğimiz 50 günde zaman zaman düşüşler yaşadığım, kendi içimde sinir krizleri geçirdiğim oldu tabi ama son bir haftadır sanırım zirve noktasına gelmiş bulunmaktayım. Bugün ilk defa evden çıkmam gerektiğini düşündüğüm için çıktım. Ellerim cebimde, maskem yüzümde hafif yağmur yağıyor olmasını aldırmadan yürüdüm ortalıkta. Hatta bir çiçekçiye girip birkaç tane saksı ve fide bile aldım belki onlar çevreyi daha renkli görmemi sağlar diye ama bilmiyorum umursamazlıkta sınır tanımayan ben minik minik bunalıma giriyor gibiyim. Bunun farkında olup yine de engelleyememek de çok kötü bir şey tabi. Kendime inancım tam ama! Eskisi gibi bir şeyler ürettiğim, bir işe yaradığım zamana geri döneceğim! Tekrar zevkle kitap okuyacak, film izleyecek, sosyalleşip kendimi bir tık ileri taşıyacağıma eminim, sadece zamana ihtiyacım var. 

10 yorum:

  1. Cha, farkında olup engelleyememek kötü demişsin. Evet, engelleyebilecek olsan zaten bu satırları kazımazdın geçmişine. İnsan, bildiği kadar yara alıyor. Ve bildiğim kadarıyla yaralar ise çabuk iyileşiyor, endişelenme 🌿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melankoliye dayanabilen biri değilim ve şuan kendime bile katlanamaz duruma geldim diyebilirim. Başarıcam ama kendime inancım tam bu konuda. Şimdiye kadar pes etmedim şimdi de etmeyeceğim :)

      Sil
  2. Zamanla sadece biraz daha zaman geçiyor. İhtiyacımız olan şey ney peki diye bende çok uzun süre düşünüyordum. Artık bıraktım. Düşünmüyorum. Bu hayatta düşünmeden yaşanırsa ancak o zaman mutlu olur insan. Düşünmemek elde değil mi ? Tartışılır.
    Hayatta olmak güzel cha, her olumsuzluğa rağmen direnmek gerek. Daha pozitif yazılarını okumak ümidiyle. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanla geçmeli çünkü elimde zamandan başka hiçbir şey yok. Düşünmemek elde değil ki olsa keşke. Daha pozitif zamanlara hep birlikte geçeriz umarım :)

      Sil
  3. Benim de aklımdan hep böyle geçiyor. Önceden ah bi boş vaktim olsun yapacağım diyordum. Şimdi ise hele bi dışarı çıkayım önce bi karantina bitsin moduna girdim umarım bu günleri çabucak atlatırız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kendimi yapmak istediklerim konusunda engellemiş değilim ama garip, buruk bir boşluğun içine düştüm çıkamıyorum. Umuyorum normal düzenimize döneriz en yakın zamanda

      Sil
  4. Hayatın bazen planladığımız gibi gitmeyeceğini bu korona sayesinde gördük.Ben de evde tek başıma bunaldım.Yavaş yavaş da kendime göre ayarlamalarla çıkacağım dışarı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ya baya baya siz bir plan yapın da onu bozayım diye oturmuş bekliyor bence :) Aslında bunalmıyorum, bir şeyler yapıyorum sürekli ama normalde hiç evde durmayan kişiye zor geliyor işte bu durum :)
      Aman aman dikkatli ol da :)

      Sil
  5. Hayat kendi akışını belirliyor, bizler bu akış içerisinde bize verilen limitler içinde dalgalı bir form çizerek günlerimizi geride bırakıyoruz. Dalga formunun keskinliğini kararlarımız belirliyor. Şu anda bir çoğumuz dalga formunun aşağısında pikler yaşıyoruz. ama her geçen gün iyiyi gidecek yapının ilk günü aslında. Güneş her geçen gün daha çok parlıyor, sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güne daha iyi ya da direkt iyi olacak düşüncesiyle başlayınca aslında gerçekten daha güzel oluyor her şey. Düşüşe izin vermemek gerçekten çok önemli.

      Sil