11 Eylül 2022 Pazar

Geçen 2 yılda ne oldu dersiniz vol.2

Merhabalar, herkese son ilişkimin nasıl bittiğini anlattıktan sonra bir de iş değiştirme ve yeni ev hayatımdan bahsedeyim dedim biraz da. Önceki yazıda da bahsettiğim gibi durulmuş bir insan olduğum söylenebilir kesinlikle çünkü insan başından gerçekten büyük bir belayı attıktan sonra "bu da dert mi, ben neleri hallettim" diyor kendine. İş de biraz o şekilde oldu aslında, evde huzurlu olmadığım zamanlardan kaynaklı kendimi sürekli işe vermiş olsam da dikkatim sürekli dağınık oluyordu. Üstlerimden işittiğim azarların o dönem haddi hesabı olmasa da sürekli olarak kendi işimi düzgün yaptığımı düşündüğüm için içim o konuda huzursuz değildi. Eve odaklanma, işe odaklan, evdeki işlerin düzgün yürüdüğüne emin ol, işte bir hatayla karşılaşma derken kendimi mental olarak gerçekten zorlar bir hal içerisindeydim. En son bu ayrılık olduktan ve eve döndükten sonra gelen rahatlama iş yerinde ciddi bir performans artışına neden oldu ama bu durum birilerini rahatsız etti. "Cha hata yapmaz", "Cha iyi yapıyor o devralsın", "Cha şu işlere de bakabilir işlerini hızlı bitiriyor bize de yardım etmiş olur" diye konuştukları yöneticilerimle beni ciddi bir iş yükünün altına bırakmaya başladılar. Başta çalışmak bana iyi geliyor olarak düşündüğüm için ses çıkarmamış olsam da daha sonrasında fazla mesailer, hafta sonu çalışmaları derken durum çığırından çıkmaya başladı. En son abimin evliliği için izin isteyip 12 gün yeni evin dizilmesi, eşyaların gelmesi, son provalar gibi işlerle ilgilenip abim ve arkadaşımı balayına yolladıktan sonra korkunç bir kaosun içinde buldum kendimi. Yokluğumda aslında işim olmayan, destek amaçlı yaptığım hiçbir işin devamı getirilmemişti ve tamamlanması için de bana kısa bir süre verildi. Yöneticimle konuşup bunun ne demek olduğunu sorup bu konudan ne kadar rahatsız olduğumu bahsedince benim için zor olmayacak bir iş olduğunu söyleyip beni gazlamaya çalıştı. En son sesimi yükseltmemek için zor dururken yapılan bu işin küçümsenerek "iş" olmadığından bahsettiler ben de "öyleyse asıl yapması gereken kişiye yaptırın çünkü benim iş tanımımda böyle bir şey yok" diyerek patladım. Yöneticim bu tavrımdan rahatsız olduğunu söylemiş olsa da ben de bu şekilde davranılmaktan rahatsız olduğumu söyledim. O gün o şekilde tartıştıktan sonra sürekli laf çarpmalar, sabah selam vermemeler, daha üstlere karşı doldurulma gibi durumlarla karşılaştım. Aslında gün içerisinde çarptıkları laflar, konuşmuyor olmaları gibi durumlar beni pek rahatsız etmesi ama verilen işlerde sürekli olarak problemli kişilerle diyalog kurmak zorunda kalmam ve bunun kasıtlı yapılıyor olması bende bardağı bir tık taşırdı. Bir cuma günü yine gerilmeden gergin işimi yaparken "işimi yapmadığım" konuşmaları bir anda bardağı taşırdı ve yöneticime gidip ihbarımı başlatmasını söyledim. Başta çok şaşırdı ani karar verdiğimi ve pişman olacağımı söylemiş olsa da sözümden geri durmadım, istifamı da yazıp verdim. 

Aslında başka bir iş ayarlamadan işten çıkıyor olmak beni tedirgin etse de tamamen şansa yeni işimi çıktığım an buldum. Başlarda yeni bir sektör, alışık olduğumun düşenin tamamen dışı olduğu için tedirginlik ve korku yaşamış olsam da ona da alışmam sadece 2 ay sürdü. Şimdiyse huzurlu bir şekilde sıfır bir başlangıcın verdiği etkiyle devam ediyorum hayatıma. 2022'ye sıfırlanmış olarak girdiğimi söylesem yalan söylemiş olmam anlayacağınız. 

Bütün bu süreç içerisinde annem zaman zaman konulara dahil olmaya çalışıp gerilmemize sebep olsa da zaman içerisinde konuların dışında kalmasının onun için çok daha sağlıklı olduğuna karar verip beni kendi halime bıraktı. Ara ara hala evden ayrılıp 6 ay gibi kısa bir sürede geri döndüğüm için laf soksa da o maddi olarak yapamadım diye düşünmeye devam etsin, sorun değil diyorum kendime. Aileyle yaşamanın çok zor olduğunu her fırsatta dillendiriyor olsam da sanırım bu ekonomide öğrenciyken olduğu gibi yalnız yaşadığım bir hayatın hayalini bile kurmam imkansız gibi duruyor. Mecbur kabullenip devam ediyorum bu durumu anlayacağınız.

11 yorum:

  1. İşyerinde yapılan bu tür şeyler gerçekten çok canımı sıkıyor. İşini iyi yapmış olmayı bile gün oluyor problem haline getiriyorlar. İşini iyi yapmayana "ay o zaten yapamıyor" deyip geçiyorlar. Ama işini iyi yapana da yüklendikçe yükleniyorlar. Gerçekten iş dünyasında nasıl bu kadar sert ver ters olduğumu soranlara beni siz bu hale getirdiniz diyorum.
    Aileyle yaşamak çok zor ama dediğin gibi ekonomi de felaket. Yine de kim bilir belki o konuda da bişeyler değişir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam kabul ediyorum o dönem çok dikkatsiz hareketlerim oldu ama hata oranım yine çevremdekilerden çok daha düşüktü yine de yaranamadım ama :) düşünmüyorum artık ama bu tür şeyleri çünkü is yerinde özellikle ben de inanılmaz derecede gergin ve sinirli oluyorum. Ofis içinde ve dışında iki farklı Cha var desem doğru olur hatta :)
      Umuyorum kendi başıma yaşadığım bir eve sahip olurum yakın zamanda ama şu dönemde özellikle oldukça zor duruyor doğrusu :/

      Sil
  2. zamanla yine çıkarsın ayrı eve yaa ekonomi bir şekilde bir gün düzelir yani :) iş konusunda da iyi olmuş :) bak işte ayrılmalar, bırakmalar iyi gelmiş sana, ilişki, iş, evet ya ne gerek var gergin durumlara, çok insan sürdürüyor bu durumları korkudan dolayı, oh iyi yapmışsın sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım ne zaman olur o durum. Yalnız artık olamam gibi görünüyor da belki İstanbul'dan taşınırsam ya da yanıma birilerini bulursam neden olmasın :)
      İnsan gerçekten rahat olmadığı, mutlu hissetmediği yerde durmaya devam etmemeli. Arkama dönüp baktığımda hiç pişman değilim yaptıklarım için :)

      Sil
  3. Merhaba Ben Dedektif. Yorum sorunu hakkında Deep bana ulaştı ve hemen geldim. Sorununuzu tam olarak burada yorumda belirtir misiniz?

    YanıtlaSil
  4. Sorunun için buraya bir link bırakacağım. O linke tıklayıp yazdıklarımı tek tek uygularsanız çözüleceğinden emin olabilirsiniz. Blog adresim üzerinde olan linki buraya bırakıyorum. Normalde link bırakmam bloglara ama yorumlara cevap yazamadığınız için bırakmak zorundayım. Sonrasında kaldırmak isterseniz kaldırabilirsiniz.

    Link: Yorum Sorununa Kökten Çözüm - Blog Dedektifi

    Linki daha sonra kaldırmak isterseniz kaldırabilirsiniz. Düzelmezse lütfen iletişim sayfamdan benimle tekrardan iletişime geçiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok teşekkür ederim, en son googlea bile yazmıştım neden giriş yapılmış bir hesap giriş yapılmamış görünüyor diye :)

      Sil
  5. sendeki yorum sorununu blog detektifi arkadaşımıza söledim, o çözer, sade soda da bak yorumları var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep çok teşekkür ederim :) günlerdir uğraşıyordum, artık ümidimi kesmiştim hatta :)

      Sil
  6. Belki bu yazının üstünden beş yıl geçtikten sonra ''kendimi ne de boş şeylerle yıpratıp üzmüşüm, artık biraz daha büyümüşüm sanırım'' dediğin bir noktada bulursun.

    - 2027'den geçmişteki Cha'ya sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında her eski yazıma baktığımda aynı bunu söylüyorum kendime. Cha nelerle uğraşıyormuşsun bak şimdi görmeden hatırlamayacaksın bile. Zaman geçiyor ve büyümeye devam ediyoruz, her sene bir öncekinden bir şeyler öğretiyor :)

      Sil