19 Aralık 2019 Perşembe

Ev modundan hiç çıkmamak

Hayatımın sonuna kadar pijamalarım ve ev topuzumla oturabilirmişim gibi hissediyorum kendimi. Hani sanki bundan kesinlikle sıkılmazmışım ya da bunun dışına çıkmam gerekmezmiş gibi. Keşke diyorum zamanında farklı bir yol izlemiş olsaydım da şu an evden çalışıp para kazanabileceğim bir mesleğim olmuş olsaydı. Hem öyle olsaydı İstanbul'un bu keşmekeşine katlanmak zorunda da kalmazdım. En kötü daha küçük bir şehirde bir nevi emekli hayatı yaşardım. Evet kabul ediyorum, 26 yaşımda emeklilik hayali kuruyor olmam çok doğru değil ama çok tatlı geliyor o hayat. Bir şeyler üretmeye devam ettiğim sürece de sıkılmam zaten değil mi? Evimde, kendi konfor alanımda çalışmak ahh ah ne güzel hayal o öyle. Nereden çıktı bu Cha derseniz de bugün şans eseri Feneryolu'nda Potlaç'a denk geldim. İtiraf etmek gerekirse sadece yazın Moda'da yapıldığını düşünüyordum ama yılbaşı dönemi için de açılmış stantlar ve birbirinde güzel o kadar çok el emeği iş vardı ki hepsine ayrı ayrı içim gitti. Satış yapanların yaş ortalaması biraz büyüktü kabul ediyorum ama ne önemi var ki bunun? Kadınlar bir şeyler üretmeye ve kendilerini döndürmeye devam ediyor ki bu çok güzel bir şey. Böyle bir iş bile yapabilirim dedim kendime ilerisi için ama sonradan aklıma geldi benim el becerimin bu tür şeyler için yeterli olmadığı. Bu fark ediş beni biraz üzmüş olsa da içim ısındı doğrusu oradaki ortamı görünce. İstanbul'da oraya yakın olanınız varsa bir uğrayabilir hatta. El yapımı çanta, takı, ev aksesuarı, kıyafet, battaniye vb. o kadar güzel şeyler vardı ki ben gezerken bile çok eğlendim o ortamdaki renkler sayesinde. 

8 yorum:

  1. Çok geç değil aslında, bir yerden başlayabilirsin belki istediğin hayata. Nasıl bilmiyorum ama bir yolu mutlaka vardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evden ne iş yapılır onu bile bilmiyorum dersem çok mu garip olur ahahahaha. Bir de hayalim bu ama sanmıyorum evden hiç çıkmadan yaşayabileceğimi. Bilmiyorum belki yapabilirim ama sabit bir gelirim olmama ihtimali beni cidden engeller gibi :D

      Sil
  2. Şimdii , hamilelikten sonra bir süre çalışamamış ve 3 yıl evde birşeyler yapmaya çalıştıktan sonra yeniden iş hayatına dönmüş biri olarak ( şükürler olsun ) dediğin o hayatı deneyimledim.
    Evde sahaflık yaptım bu süre zarfında. İkinci el uyguna kitaplar alıp , sattım , internetten örgü sepetler örmeyi öğrendim onları sattım vs vs ...
    Tüm bunlar bu süreçte işe yarar hissettirdi kendimi bana ve kendi ihtiyaçlarımı karşılayabilmemi sağladı .Ama sürekli evde olmak bakımsız , salaş ve özensiz bir hale bürünmenize neden oluyor ve o rutin insanı boğmaya başlıyor. İki ayı geçti çalışmaya başlayalı ve her gün evden bir amaç ile çıkıyor olmak harika bir duygu. Emin ol evde para kazanmak sanıldığı kadar kolay ve keyifli değil , çünkü evde ekstra işler hiç bitmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani aslında az çok tahmin edebiliyorum bir de ben aktif olmayı, dışarıda olmayı seven biriyim ama bunu da bir denemiş olayım demek istiyorum o da bir gerçek. He bunun için işten çıkar mıyım? Kesinlikle çıkmam ama böyle bir fikir de aklımın bir köşesinde yok değil :)

      Sil
  3. Ben de tam tersi evde boğuluyorum sanki özendim size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes elinde olmayana özenir ya o hesap ahahahah

      Sil
  4. evde çalışmak uzaktan hoş geliyor ama dışarıda olup hayata karışmak daha iyi bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmam gerekse yapamam zaten muhtemelen bir noktadan sonra starbucksta yaşayan tiplere dönerim muhtemelen sırf dışarıda olmak için ahahaha

      Sil