16 Aralık 2019 Pazartesi

Postcrossing ne güzel şeysin öyle

Postcrossing için üyeliğimi ne zaman açtım tam hatırlamıyorum aslında. Çevremdeki insanlara alıştırıp kendim bir türlü bir düzene girememiştim kartpostal konusunda. Yıllar önceden kalan pul koleksiyonum olsun mektup arkadaşlığı, kartpostal atma vs. nedense bir noktada bırakıp daha sonra tekrar başladığım hobiler oldu hep. Tabi son iki aydır aktifleştiğim düşünülürse yılbaşı kartları teker teker gelmeye başladı ve her postada ayrı bir hoş oluyor içim. Mantık çok iyi aslında, ne kadar atarsan sana o kadar gelir diye düşünmüşler ki bu çok doğru bir şey. Bir yerlere attığım kartlar gittikçe bir mutlu oluyorum ve yeni kartlar geldikçe de içim kıpır kıpır oluyor. En başta özellikle abim bunun çok boş bir hobi olduğunu, bana hiçbir şey katmadığını söyleyip dursa da kendimi alıştırınca normalde olduğundan çok daha güzel gelmeye başladı. Postanedeki amca bile artık beni tanır oldu ki bu bile çok hoş bir şey. Gittiğim şehirlerde o yere özel pullardan satın almak olsun, gördüğüm her kartpostala atlamam olsun gerçekten inanılmaz eğlenceli bir aktivite oluyor benim için. Aslında başlarda sanıyordum ki bu ucuz, problemsiz bir aktivite ama kesinlikle benim düşündüğüm gibi değilmiş. Her şey bir kenara yollama ücretlerindeki uçukluk beni ciddi olarak sinirlendirmeye yetiyor. Bir zam geliyor hoopp çok  yakın bir mesafe de olsa saçma saçma tutarlar ödemek zorunda kalıyorsun. Neyse o da bu işin tuzu biberi olsun ne yapalım. Ama kesinlikle herkesin en azından bir kere deneyimlemiş olması gerektiğini düşünüyorum. İnsan bir anda kendini özel hissediyor adına bir şeyler gelince ki yollayan kişi bir de tanımadığın biri olunca insanda minik bir merak da uyandırıyor. Kısaca kesinlikle çok güzel bir hobi.

8 yorum:

  1. Blgonuz oldukça dolu ve aktif.Emeğinize sağlık.Yeni açtığım blogumu ziyaret edip takibe alırsanız çok mutlu olurum.Kendinize İyi Bakın.

    https://www.fragmanlarizle.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yeni blogunuz hayırlı olsun, inceleyeceğim :)

      Sil
  2. Bir ara bende deneyecektim ama sonra unuttum açıkçası:) Böyle kartlar almak tabii ki de çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sık unutuyorum aslında. Kimi başlattıysam aslında hepsi haftada 4-5 kart yollar oldu ama ben bir türlü o kadar olamadım :) zevkli ama şimdi onu es geçmemek lazım :)

      Sil
  3. Bir dönem mektup arkadaşlarım vardı dünyanın her yerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kartpostal tek seferlik bir şey belki ondan o kadar sıkı tutunamamışımdır ama bir zamanlar benim de mektup arkadaşlarım vardı. O zamanlar da çok önem verirdim bu duruma :)

      Sil
  4. ay aramızda çok var yaa postcrossing yapan ve başka benzer yöntemlerle yazışan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Postcrossing güzel cidden ama ya. Benim de arkadaşlarım aşmış durumda artık gruplara falan katılıp kart atıyorlar birbirlerine :)

      Sil